ווטסאפ לעסקים — המדריך המלא
- אורית סופר
- 27 באפר׳
- זמן קריאה 4 דקות
עודכן: 5 ביוני
אמ.לק
מה זה ווטסאפ לעסקים, איך הוא ישדרג לך את העסק, ולמה לא צריך לחשוש מאיבוד ההיסטוריה?
״המליצו לי לעבור לווטסאפ ביזנס, אבל מפחיד אותי שכל היסטוריית הצ׳אטים שלי תלך לאיבוד״; אם זה מה שעוצר אותך, זה המדריך בשבילך.
במדריך הזה אסביר:
למה חשוב לכל עסק לעבור (אתמול!) לווטסאפ לעסקים
איך מורידים ווטסאפ ביזנס בלי לחשוש מאיבוד ההסטוריה של הצ׳אטים
איך מתנהלים עם ווטסאפ רגיל וווטסאפ עסקי על אותו מכשיר נייד
ומה הבונוס הסודי שישדרג את העסק ואת איכות החיים שלך
מה זה ווטסאפ לעסקים?
ווטסאפ ביזנס (WhatsApp Business), או ווטסאפ לעסקים, הוא גרסה ייעודית של אפליקציית ווטסאפ הרגילה אבל עם טוויסט: זו גרסה שמיועדת לשימוש עסקי.
הרעיון הוא לסייע לך בניהול תקשורת יעילה יותר עם הלקוחות, לבנות אמון ולשפר את השירות.
עבור עסק של אדם אחד מדובר בבוסט אדיר ליעילות שלך, ועוד כזה שלא עולה שקל להשתמש בו.
לוותר על הכלי הזה זה פשוט להשאיר כסף על הרצפה.
איזה פיצ׳רים יש בווטסאפ ביזנס ואין בווטסאפ הרגיל?
חשוב להבין: ווטסאפ לעסקים תוכנן ופותח במיוחד כדי לענות על צרכים של עסקים, ולכן הוא מכיל פיצ׳רים שיעזרו לך להתנהל באופן מקצועי יותר, יחסכו לך זמן, ישפרו את היעילות שלך ובשורה תחתונה, יעזרו לך להגדיל הכנסות.
מענה אוטומטי ללקוחות חדשים – אפשר להגדיר הודעה אוטומטית עם המסר המתאים בעיניך ללקוחות חדשים, כתוב במילים שלך, כדי שהם ירגישו את הוייב של העסק שלך עוד לפני שענית באופן אישי (אפשר להגדיר גם מתי היא תישלח ומתי לא).
מענה אוטומטי לפניות מחוץ לשעות הפעילות — לא בא לך לענות ללידים ששולחים הודעות בעשר בלילה? אפשר להגדיר מענה אוטומטי מנומס שיזכיר להם ששעות הפעילות שלך הן משעה x עד שעה y. את הפיצ׳ר הזה אני ממליצה לשלב ביחד עם הוספת הווטסאפ העסקי לרשימת האפליקציות המושתקות בשעות מסוימות דרך ההגדרות במכשיר הנייד שלך, כדי שההודעה לא תפריע לך מחוץ לשעות העבודה.
תגובות מהירות להודעות נפוצות – אפשר להגדיר מאגר תגובות מוכנות מהסוג שיוצא לך לשלוח ללקוחות לעתים קרובות: קישור לעמוד עם פרטי השירותים שלך, מחירון, הסבר על השירות, הוראות הגעה/חנייה, תזכורת לקראת פגישה וכל הודעה אחרת מהסוג שיוצא לך לשלוח יותר מפעם אחת. כל תגובה מוכנה כזאת אפשר לשלוח בלחיצת כפתור; זה חוסך המון זמן, וזמן זה כסף.
קטלוג מוצרים ושירותים – אפשר להעלות קטלוג מוצרים עם תמונות, מחירים ותיאורים כך שהלקוחות יוכלו להתרשם מההיצע שלך ישירות באפליקציה וגם לבצע הזמנות ישירות בווטסאפ (זה לא באמת מחליף אתר סחר, אבל יכול להוות פתרון התחלתי עד שיהיה לך תקציב להקים אותו).
כרטיס ביקור – ניתן להוסיף בווטסאפ ביזנס מידע חשוב על העסק שלך, כמו כתובת, אתר אינטרנט, שעות פעילות ותיאור קצר. במקום להשקיע כסף בכרטיס ביקור דיגיטלי, אפשר פשוט לשלוח את פרטי העסק כאיש קשר בווטסאפ.
מיני CRM – ניתן לארגן את הצ׳טים באמצעות תוויות (למשל: לקוח חדש, לקוח שסיים תהליך, לקוח בהמתנה לתשלום) וכך יש לך מיני מערכת CRM בחינם.
אינטגרציה עם כלים אחרים – ניתן לשלב את האפליקציה עם מערכת CRM (אמיתית), פייסבוק ואינסטגרם ואוטומציות נוספות, כדי ליעל את התקשורת עם הלקוחות ואת אחוזי הסגירה.
הפרדה בין אישי לעסקי – הדובדבן שבקצפת! אפשר ובעיני הכי חכם להפריד בין הווטסאפ העסקי והפרטי, כך שהעומס בווטסאפ האישי לא יפריע לך לנהל את העסק.
כבר אמרתי שכל הטוב הזה בחינם?
מה עדיף — ווטסאפ רגיל או עסקי?
המלצה שלי — להתקין את הביזנס בנוסף לווטסאפ הפרטי, לא במקום, על אותו מכשיר.
למה כדאי להתקין גם ווטסאפ עסקי וגם ווטסאפ פרטי ביחד עם אותו מכשיר:
לא צריך לחשוש מאבדן דאטא והיסטוריה של צ׳אטים;
אין סיכוי שהודעה של לקוחה תעלם לך מתחת לערימה של עדכונים מהגן/המשפחה/הוווטסאפ הישובי;
אפשר להשתיק את הווטסאפ העסקי בשעות שבהן חשוב לך להתנתק מהעבודה, בלי לפספס הודעות אישיות שכן מתאים לך לקבל;
הכי חשוב: בשעות העבודה, אפשר להסתכל רק על הודעות עסקיות, ולא להניח לענינים אישיים/משפחתיים להסיח את דעתך.
הפרדה בין העבודה והחיים זה אחד האתגרים העיקריים בעסק של אדם אחד . לעבוד עם ווטסאפ עסקי בנוסף לאישי תורם הרבה ליצירת ההפרדה הזאת.
איך מתקינים שתי אפליקציות ווטסאפ על אותו מכשיר?
כדי לעשות את זה צריך לחבר את הביזנס למספר אחר ולא לנייד הפרטי.
המספר האחר יכול להיות:
קו ביתי (כל קו בזק רגיל שאפשר לקבל דרכו שיחה קולית)
מספר וירטואלי (חפשו בגוגל: יש המון חברות שמספקות מספרים וירטואליים, אני אישית עובדת עם פון פלוס).
סים נוסף על אותו מכשיר (במכשירים שתומכים בסים כפול)
במכשירים שתומכים ב-eSIM אפשר להשתמש בו בנוסף לסים פיזי
ברגע שיש קו נוסף, הכי טוב להשתמש בו בתור מספר הטלפון הראשי, ורצוי היחיד, של העסק, ולהעלים את הנייד הפרטי שלך מעיני הלקוחות שלך. הפרדה בין העבודה והחיים here we come!
איך מתנהלים עם שני מספרים?
אפשר כמובן להחזיק מכשיר נייד נפרד רק לעסק . זה פתרון מצוין, אבל לא הכרחי.
אפשר לייצר את ההפרדה בין קו עסקי וקו רגיל גם כשיש רק מכשיר אחד.
ככה עושים את זה:
שיחות נכנסות
מגדירים העברת שיחות מהמספר העסקי לנייד הפרטי.
כשנכנסת שיחה מקו וירטואלי יהיה לך חיווי שמדובר בקו הוירטואלי, כלומר בשיחה עסקית.
בונוס: מגדירים העברת שיחות רק בשעות הפעילות שלך. בשאר הזמן השיחות יכולות לעבור להודעה מוקלטת שבה אפשר לציין את שעות המענה הטלפוני. אין יותר שיחות בעשר בלילה שלא נעים לך לסנן!
שיחות יוצאות
יש כמה דרכים להוציא את השיחות היוצאות שלך מהמספר העסקי בלבד:
מה עושים עם לקוחות שיש להם את המספר האישי?
בכל פעם שלקוח כזה יוצר קשר, מפנים אותו למספר ולווטסאפ החדשים. ברגע שהמספר האישי שלך יוסר מערוצי השיווק שלך, מהר מאד הפניות האלו יהפכו לטפטוף.
יאללה, זה הזמן להוריד:
Comments