מדריך: נוכחות דיגיטלית לעסק קטן בישראל 2025
- אורית סופר
- 14 באוג׳
- זמן קריאה 12 דקות
עודכן: 18 באוג׳
דמיינו את הסיטואציה הבאה: לקוחה מרוצה שלך מספרת לחבר על השירות שלכם, או מראה בגאווה את הפריט המושלם שקנתה; החבר שולף טלפון ומקליד את השם שלכם; מפה זה כבר תלוי בכם מה הוא ימצא, והאם גם הוא יהפוך בסופו של דבר ללקוח. בשנת 2025 כל עסק צריך נוכחות ברשת - וזה לא מחייב להשקיע תקציבי עתק, אבל כן מצריך לעשות שיעורי בית, כדי להחליט איך נכס דיגיטלי להקים, ולוודא שאתם עושים את זה נכון.
במדריך הזה הכנתי לך רשימה של כל הדרכים שבהן עסק של אדם אחד יכול לייצר נוכחות דיגיטלית ברשת, גם בתקציב מוגבל, ומהם היתרונות והחסרונות של כל סוג של נכס דיגיטלי.
לפני שיוצאים לדרך, שימו ״אסטרטגיה שיווקית״ בוויז
כמו שבתחילת כל נסיעה אנחנו שמים וויז, גם לפני שמתניעים מהלך שיווקי צריך לשים לעצמנו ״וויז״ עסקי, להבין לאן אנחנו רוצים להגיע, ומה המסלול הכי טוב כדי להגיע לשם. האופי של הנוכחות הדיגיטלית שלכם צריך להיות נגזרת של החזון העסקי: זה הבסיס להגדרת קהלי יעד, מסרים שיווקיים, בידול ומיתוג.
חשוב להבין מהם מאפייני קהל היעד והצעת הערך שלך כדי שהנכסים הדיגיטליים יפנו לקהל הנכון בשפה הנכונה ויראו לו רלוונטיים ומענינים.
חשוב גם להגדיר מה המטרות שתרצו להשיג באמצעות נוכחות דיגיטלית, לדוגמה:
האם חשוב לכם להופיע רק למי שמחפש ישירות את השם שלכם, או לכל מי שמחפש את הפתרון שאתם מציעים?
האם אתם רוצים לבנות קהילה סביב המותג ולייצר אינטראקציה בינכם לבין הקהל או רק להשאיר ברשת פרטי התקשרות?
האם אתם רוצים למכור את המוצרים או השירותים שלכם אונליין, או רק להסביר ללידים שלכם איך מתבצעת הרכישה אופליין?
הבחירה בנכסים הדיגיטליים שתרצו ליצור צריכה להיות תואמת למטרה שהצבתם לעצמכם: למשל, כדי לבנות קהילה יתכן שתרצו להשקיע בקבוצת פייסבוק; וכדי למכור כרטיסים לסדנה אונליין אתם זקוקים לפלטפורמה שמאפשרת לבצע רכישה נוחה ומאובטחת (ולא, לפרסם פלייר בפייסבוק עם מספר טלפון לביט זה לא באמת נוח). אם אין לכם עדיין אסטרטגיה מגובשת, כדאי לבחור נכסים דיגיטליים בסיסיים יותר שלא מצריכים השקעה של עלויות גבוהות וניתנים לשינוי ועדכון בקלות - תמיד תוכלו לשדרג, לעדכן ולהוסיף נכסים חדשים ומדויקים יותר.
איזה סוגים של נכסים דיגיטליים יש ואיך בוחרים ביניהם
יש המון דרכים לייצר נוכחות דיגיטלית וקל מאד להתבלבל: אתר או דף נחיתה? עמוד או קבוצה בפייסבוק? כמה נכסים דיגיטליים עסק בכלל צריך, והכי חשוב - איך בוחרים?
ברשימה שלפניכם תמצאו הסבר על כל נכס דיגיטלי, שיקולים בעד ונגד ונקודות שחשוב לקחת בחשבון מבעוד מועד. אפשר ללחוץ על כל פריט ברשימה ולקפוץ ישר אליו:
בחירת הרכב הנכסים הדיגיטליים הנכון לעסק שלך במגבלות התקציב היא חלק ממה שאני עושה עם העסקים שמגיעים אלי לתהליך ליווי עסקי; אשמח לצלול איתך לצרכים של העסק שלך ולעזור לך לקבל החלטה. הכי טוב שנדבר :)
אתר אינטרנט
אתר אינטרנט הוא הדרך הטובה ביותר לייצר נוכחות דיגיטלית - אבל הוא גם דורש השקעה גבוהה יחסית, לא רק מבחינת תקציב אלא גם הזמן שלוקח לתכנן, לאפיין ולבנות אותו. למרות שיש לו הרבה יתרונות, לפעמים כדאי להתחיל מנכס יותר בסיסי.
יתרונות של אתר אינטרנט
חיזוק המותג - מייצר לך חזות מקצועית ואמינה
שליטה מלאה במסרים - כל התוכן והעיצוב בבעלותך ובשליטתך
ריכוז כל המידע במקום אחד - מתאים במיוחד אם אתם סלאשרים שמציעים כמה סוגי שירותים
בלוג - מאפשר שיווק באמצעות תוכן לצורך בניית וחיזוק אוטוריטה באמצעות כתיבת ופרסום מאמרים מקצועיים, כמו הפוסט הזה ממש. אגב - יש מצב שהגעת לאתר שלי דרך הפוסט הזה? :)
איסוף לידים במגוון דרכים - פופאפים, טפסים, שאלונים, הרשמה לניוזלטר
קידום אורגני במנועי חיפוש ומנועי בינה מלאכותית - זמין לכל מי שמחפש את הפתרון שלך
שילוב אסטרטגיות פרסום - טרגוט של המבקרים באתר בקמפיינים יעודיים עבורם
מכיל אנליטיקות שמאפשרות איסוף נתונים - גוגל אנליטיקס, מפות חום וכלים נוספים יכולים לעזור להפיק תובנות מהקהל שלכם
מאפשר מכירה אונליין - מוצרים פיזיים/דיגיטליים, שירותים, קורסים, סדנאות ועוד
מאפשר הקמת אוטומציות ועיצוב מסע לקוח
חסרונות של אתר אינטרנט
טווח אפשרויות ומחירים רחב - מצריך זמן ומאמץ כדי להבין איפה ואיך לבנות
תהליך בנייה איטי - מצריך השקעה משמעותית של זמן בתכנון ואפיון האתר, יצירת תוכן וקידום אורגני SEO
השקעה כספית משמעותית - יש כל מיני דרכים לחסוך בעלויות וטווח מחירים רחב, אבל כדאי לקחת בחשבון השקעה של כמה אלפים לפחות
תלות באנשי מקצוע - כמו בכל אינטראקציה עם אנשי מקצוע תמיד יש סיכוי ליפול על מישהו גרוע, ויש תלות בקצב ובאילוצים של הספק
קידום אורגני הוא מרוץ למרחקים ארוכים - לוקח הרבה זמן עד שאתר חדש מגיע למקומות הריאליים בגוגל
חשוב! זול עלול להיות יקר - אתר עם נראות או חווית משתמש גרועה עלול להחליש את המותג במקום לחזק אותו
מה חשוב לדעת?
לפני שמחליטים, צריך להכין שיעורי בית: בניית אתר אינטרנט היא לא החלטה שמקבלים על רגל אחת.
כדי לבחור את הפלטפורמה המתאימה אפשר להתחיל מהמדריך שלי לבחירה בין וויקס או וורדפרס - שתיים מהפלטפורמות היותר מוכרות.
כמה שתדחו יותר את הקמת האתר, תדחו יותר גם את המועד שבו תתחילו לעלות בחיפושים במקומות ריאליים; אם ברור לכם שתרצו לבנות אתר, עדיף לתת לגוגל להתחיל לסרוק אותו כמה שיותר מוקדם, גם אם זה יהיה אתר מאד קטן ובסיסי.
דף נחיתה
הרעיון של דף נחיתה הוא למקד את המשתמשים שמגיעים אליו במטרה אחת ספציפית - למשל רכישה של מוצר ספציפי או הרשמה לסדנה. דף נחיתה הוא בעצם אתר אינטרנט שמכיל רק עמוד אחד: הוא מאפשר את רוב היתרונות של אתר (אבל לא כולם), יותר קל זול ומהיר לבנות אותו, והוא יכול להיות הצעד הראשון בדרך לאתר אינטרנט בשלב מתקדם יותר.
יתרונות של דף נחיתה
עלות ההקמה נמוכה משמעותית מעלות הקמת אתר
תהליך האפיון ועיצוב קצר ופשוט יותר לעומת אפיון ועיצוב אתר
חיזוק המותג - מייצר לך חזות מקצועית ואמינה
שליטה מלאה במסרים - כל התוכן והעיצוב בבעלותך ובשליטתך
איסוף לידים במגוון דרכים - פופאפים טפסים, שאלונים, הרשמה לניוזלטר
זמינות במנועי חיפוש ומנועי בינה מלאכותית למי שיחפש ישירות אותך
שילוב אסטרטגיות פרסום - טרגוט של המבקרים באתר בקמפיינים יעודיים עבורם
מכיל אנליטיקות שמאפשרות איסוף נתונים - גוגל אנליטיקס, מפות חום וכלים נוספים יכולים לעזור להפיק תובנות מהקהל שלכם
מכירה אונליין - מוצרים פיזיים/דיגיטליים, שירותים, קורסים, סדנאות ועוד
שילוב של אוטומציות במסע הלקוח - כמו קביעת פגישה אוטומטית דרך מערכת ניהול תורים
חסרונות של דף נחיתה
קידום אורגני של דף נחיתה בודד שאינו חלק מאתר יהיה מאד מאתגר, משום שהוא לא מכיל מספיק תוכן כדי שגוגל ומנועי בינה מלאכותית יחליטו שכדאי להציג אותו למשתמשים, ולכן יהיה קשה יותר להביא אליו משתמשים שעדיין לא מכירים אתכם.
תלות באנשי מקצוע - כמו בכל אינטראקציה עם אנשי מקצוע תמיד יש סיכוי ליפול על מישהו גרוע
חשוב! זול עלול להיות יקר - דף נחיתה עם נראות או חווית משתמש גרועה עלול להחליש את המותג במקום לחזק אותו
מה חשוב לדעת?
זו לא בהכרח החלטה של או-או - אפשר לבנות גם אתר אינטרנט, וגם להקים דפי נחיתה כדי לקדם שירות או מוצר ספציפי.
אם כבר יש לך אתר אינטרנט, כדאי להקים את דף הנחיתה שלך כחלק ממנו, זה ישפר את הקידום האורגני שניהם.
יש לך מנוי במערכת דיוור? אם אין לך אתר ואין תכניות להקים כזה בזמן הקרוב, אפשר לבנות דפי נחיתה גם שם.
יש לך מנוי ב-morning או מערכת דומה אחרת של חשבוניות דיגיטליות? בחלק ההמערכות האלה אפשר להקים דפי תשלום, שהם גם סוג של דף נחיתה; הדפים האלה יותר מוגבלים מבחינת אפשרויות העיצוב וכמויות המלל, אבל קל מאד לבנות אותם לבד והיתרון הכי גדול - הם כבר מחוברים לשירותי סליקה וחשבוניות, ולכן זו דרך מצוינת להתחיל למכור אונליין בצורה פשוטה ומהירה.
יש לך מנוי בקנווה? אפשר להקים דף נחיתה מעוצב בקלות וללא עלות גם שם, אבל זה פחות מומלץ; המשמעות היא לוותר כמעט לגמרי על יתרונות כמו קידום אורגני ואיסוף לידים, ולא מתאים בכלל למכירה אונליין.
במקצועות מסוימים יש מערכות ניהול לקוחות (כמו למשל Boostapp לניהול סטודיו לאימוני כושר) שמאפשרות הקמה של דף נחיתה דרכו ניתן להרשם ישירות לשירותים שהעסק מציע. טיפ - כדאי לבדוק איזה מערכות קיימות בתחום שלך.
Linktree
לינקטרי הוא פלטפורמה להקמת סוג מאד ספציפי של דף נחיתה - כזה שמרכז במקום אחד את כל הקישורים לכל הנכסים הדיגיטליים שלכם. זהו פתרון רלוונטי רק לעסקים שכבר יש להם כמה סוגים של נכסים דיגיטליים - למשל, גם אתר, גם ערוץ יוטיוב, גם פרופילים ברשתות החברתיות. כך אפשר להפנות לקוחות מתענינים לכל הערוצים שלכם במקום אחד. הנה לדוגמה הלינקטרי שלי.
יתרונות של Linktree
מחיר - ניתן לבחור בין מסלולים שונים, החל ממסלול חינמי ועד מסלול הפרימיום שעולה רק 19.5$ לחודש (נכון לאוגוסט 25)
הקמה מהירה ללא תלות באנשי מקצוע
מיתוג - ניתן לבחור טמפלטים שונים ולעצב אותם בהתאם לצבעי ונראות המותג שלכם
עושה סדר - מי שרוצה לעקוב אחריכם יכול לבחור בקלות את הערוץ המתאים עבורו
מכיל אנליטיקות שמאפשרות איסוף נתונים
מאפשר מכירות אונליין
מאפשר אינטראקציה עם העוקבים שלך - מאפשר לאסוף לידים ולהציג את הפעילות האחרונה שלך בסושיאל
חסרונות של Linktree
אפשר לשלוח אותו רק לאנשים שכבר יצרו איתך קשר בצורה כלשהי - זה לא נכס שיעלה בחיפושים ברשת
רלוונטי רק לעסקים שכבר יש להם נוכחות רב ערוצית ברשת - פחות רלוונטי לעסק חדש ואנונימי
מה חשוב לדעת?
אם כבר יש לכם נכסים דיגיטליים, לינקטרי הוא נכס זול ונטול סיכונים שמקל על לקוחות פוטנציאליים לעקוב אחריכם ואפילו לרכוש מכם. עם זאת, הוא לא מהווה תחליף לאתר עשיר בתוכן, ולא מהווה כלי מספיק חזק לביסוס אמינות מותג בפני עצמו.
כרטיס ביקור דיגיטלי
כרטיס ביקור דיגיטלי הוא פתרון זול ולרוב חינמי כדי לרכז פרטי התקשרות ומידע בסיסי על העסק שלך בכתובת דיגיטלית שניתן לשלוח ללקוחות מתענינים בווטסאפ או לצרף כקישור בפרופיל שלכם ברשתות החברתיות.
יתרונות של כרטיס ביקור דיגיטלי
מחיר - קל מאד למצוא פלטפורמות חינמיות, וגם כרטיס ביקור דיגיטלי בתשלום יהיה מאד זול
הקמה מהירה ללא תלות באנשי מקצוע
מקל על לקוחות מתענינים ליצור קשר בהמשך
חסרונות של כרטיס ביקור דיגיטלי
אפשר לשלוח אותו רק לאנשים שכבר יצרו איתך קשר בצורה כלשהי - זה לא נכס שיעלה בחיפושים ברשת
מה חשוב לדעת?
כרטיס ביקור דיגיטלי הוא פתרון מאד בייסיק וככזה הוא מתאים בעיקר לעסקים בתחילת הדרך שעדיין לא גיבשו אסטרטגיה שיווקית ואין להם תקציב לנכסים דיגיטליים מתקדמים יותר; עד שיהיה לך זמן ותקציב להשקיע באתר או בדף נחיתה, קישור לכרטיס ביקור דיגיטלי במקומות כמו הפרופיל שלך ברשתות החברתיות או בווטסאפ או החתימה במייל יהיה הרבה יותר טוב מכלום.
טיפ: גם ווטסאפ ביזנס יכול לתפקד כסוג של כרטיס ביקור דיגיטלי (וחינמי) שאפשר לשלוח ללקוחות מתענינים. הנה למשל קישור לקטלוג השירותים שלי בווטסאפ ביזנס.
גוגל ביזנס
גוגל ביזנס הוא דף עסקי חינמי שעוזר לכם להבליט את העסק שלכם; לצד תוצאות החיפוש, גוגל מציג גם דפים עסקיים רלוונטיים במקום בולט בראש העמוד ומקל על לקוחות פוטנציאליים להבחין בכם.
יתרונות של גוגל ביזנס
ללא עלות
הקמה מהירה ללא תלות באנשי מקצוע
משפר משמעותית את הסיכוי של אנשים להגיע אליך מגוגל
מקל על מציאת מידע בסיסי כמו שעות פתיחה או מיקום
דינמי - מאפשר להעלות עדכונים על מבצעים או שינויים בשעות הפתיחה בתקופות של חגים
מאפשר איסוף חוות דעת של לקוחות
חסרונות של גוגל ביזנס
מצריך אימות של הכתובת הפיזית של העסק
לא רלוונטי לנוודים דיגיטליים או עסקי שירות ללא קבלת קהל
תהליך האימות מתיש ומסובך גם למי שיש כתובת פיזית
תלות בבאגים ובמדיניות של גוגל - למשל פיצ׳ר הביקורות של עסקים ישראלים הושבת בתחילת מלחמת חרבות ברזל לתקופה ארוכה
לא ניתן למחוק ביקורות קנטרניות או זדוניות
מה חשוב לדעת?
מנסיוני, תהליך האימות עשוי להיות מאתגר ועתיר באגים (אני לא הצלחתי עדיין ליצור גוגל ביזנס לעסק שלי), אבל כדאי לנסות, כי אם תצליחו, הנוכחות שלכם בגוגל עם דף גוגל ביזנס תהיה הרבה יותר אפקטיבית, הרבה לפני שהאתר או דף הנחיתה שלכם יגיעו אפילו קרוב לעמודים הראשונים.
רשתות חברתיות
רשתות חברתיות - Instagram, Facebook, Tiktok, Pinterest, Youtube, Linkedin, Telegram, Discord, Threads ורבות אחרות שפחות נפוצות בארץ אולי נוצרו במקור כדי לחבר אותנו עם חברים ומשפחה, אבל כבר מזמן הפכו לערוצי שיווק שכל עסק משתמש בהם, מתאגידים בינלאומיים ועד אחרון העסקים של אדם אחד.
יתרונות של רשתות חברתיות
ללא עלות
הקמה מהירה ללא תלות באנשי מקצוע
קידום אורגני - פוסטים שלך מהרשתות החברתיות יכולים לעלות יחסית בקלות בתוצאות הראשונות בגוגל
מאפשר לייצר אינטראקציות עם לקוחות מתענינים - תגובות, הודעות, סקרים ועוד
מאפשר הקמה וניהול קהילות, פרטיות או ציבוריות (מעולה לבניית אוטוריטה)
תכנים ויראליים יכולים להגיע לחשיפה רחבה במהירות (בתלות בפלטפורמה)
דינמי - מאפשר להעלות עדכונים על מבצעים או שינויים בשעות הפתיחה בתקופות של חגים
עדכני - אידאלי לצורך RTM, תגובות לתכנים של יוצרי תוכן או רכיבה על טרנדים
מאפשר לייצר תוכן במגוון פורמטים - טקסט, תמונות, וידאו, אנימציה
מכיל כלי אנליטיקה
כולל אפשרות לפרסם תוכן ממומן
חסרונות של רשתות חברתיות
אתם רק האורחים - ברשתות החברתיות העמודים שלכם הם בבעלות הפלטפורמה ולא שלכם. לפעמים קורה שפרופיל נחסם או קבוצה נעלמת בלי התראה ובלי סיבה. הנראות של העמוד שלכם תלויה בהגדרות הפלטפורמה שנוטות להשתנות ולהתעדכן ואין לכם שליטה מתי ואיך זה יקרה. למרות שיש המון יתרונות לשיווק ברשתות החברתיות, אם כל הנוכחות הדיגיטלית שלכם מתחילה ומסתיימת שם אתם עלולים להעלם מהרשת מהרגע להרגע, או לגלות שהפעילות שלכם השתבשה בגלל שינויים של הפלטפורמה. וצריך לזכור שפלטפורמות שהיום הן תוססות ופעילות יכולות לדעוך ולהנטש ע״י המשתמשים (כמו שקרה למשל לפורומים של תפוז ז״ל).
שעבוד לאלגוריתם - בשנים הראשונות של הרשתות החברתיות היה קל להתבלט ולקבל חשיפה, כיום התחרות על תשומת הלב של הגולש עזה, הפיד מוצף במודעות ממומנות שתופסות את המקום של התוכן האורגני שלכם, האלגוריתם מתעדף תכנים אישיים או פוליטיים (כמה שיותר מקטב יותר טוב) והגולשים עצמם פיתחו עייפות ועיוורון למסרים שיווקיים.
חשיפה אישית - כדי לבלוט ברשתות חברתיות צריך בדרך כלל לשים את הפוקוס על עצמכם, מה שלא כל כך בא טוב לאינטרוברטים שבינינו; ומי ששם בפרונט את העסק ולא את עצמו, יגלה שהרבה יותר קשה להשיג ככה חשיפה ומעורבות (היוש! סיפור חיי כבעלת עסק). אנשים שכן אוהבים לשים את עצמם בפרונט, להצטלם ולשתף את החיים האישיים שלהם יהנו מיותר חשיפה, אבל גם עלולים להתמודד עם תגובות אישיות ופוגעניות.
יכולת טרגוט מוגבלת - לכאורה, אפשר להקים מודעה בכמה קליקים ולהריץ אותה בתקציב יומי של כמה שקלים. למעשה, אין ממש אימפקט למודעות בתקציב נמוך, ולמרות שלכאורה יש אפשרות לטרגט את הקהל המדויק שלך, בפועל הרבה פעמים הלייקים מגיעים מקהלים ממש לא קשורים למה שהגדרת - וזה קורה כל הזמן גם כשנעזרים באנשי מקצוע.
מה חשוב לדעת?
תקראו את הכללים ותקפידו לא לעבור עליהם: לדוגמה, בפייסבוק אסור ששם המשתמש בפרופיל האישי שלכם יכיל את שם העסק; פרופיל כזה יכול להחסם ללא התראה וללא אפשרות שיחזור.
תבחרו את הרשת החברתית שמתאימה לסוג התכנים שאתם חזקים בהם: אם אתם חזקים בויז׳ואל, תבלטו יותר באינסטגרם ופינטרסט; אם אתם חזקים בוידאו, תככבו ביוטיוב ובטיקטוק; אם אתם חזקים בכתיבה, תכתבו בפייסבוק.
תבדקו איפה הקהל שלכם נמצא: אם אתם משווקים לבני נוער, אין לכם מה לעשות בפייסבוק, אבל אם אתם רוצים להגיע להורים שלהם - זה דווקא אחלה מקום; פנסיונרים פחות זורמים עם טיקטוק, והאם ידעתם למשל שמרפאות בעיסוק משתמשות המון בפינטרסט? (מידע ונתונים עדכניים על שימוש ברשתות חברתיות בישראל תמצאו למשל באתר של איגוד האינטרנט הישראלי).
הקהל שנמצא שם לא בהכרח מתכוון לקנות מכם: אם ביקשתם מכל החברים והמשפחה המורחבת לעשות לכם לייק לעמוד, אבל הם אף פעם לא מגיבים או משתפים את התכנים שלכם, האלגוריתם לומד מזה שהתוכן שלכם לא מענין; ואם הם כן מגיבים כדי לפרגן לכם, זה אולי מרגיש טוב אבל עם לייקים ותגובות לא הולכים לסופר. הדרך הנכונה לשווק ברשתות חברתיות היא להגיע לאנשים שבאמת מתעניינים בעסק שלכם, ובאמת רוצים לקנות בכסף את מה שאתם מוכרים.
אינדקסים מקצועיים
אינדקסים הם פלטפורמות המאפשרות לעסקים להקים לעצמם עמוד באינדקס המתאים לפי סוג העיסוק ולהציג בו את השירותים שלהם בצורה מסודרת - קצת כמו כרטיס ביקור, אבל כזה שנמצא במקום שבו הלקוחות שלך באים לחפש בדיוק את השירות שלך.
דוגמאות של אינדקסים מקצועיים
מידרג - לנותני שירותים בתחום תחזוקת הבית ושיפוצים (הם כל הזמן מרחיבים את הקטגוריות שלהם ושווה לבדוק אם הקטגוריה שלכם כבר נוספה לשם)
התעשייה - אינדקס שירותים בתחום התוכן, הפקות, קריאייטיב ודיגיטל
אינדקס Expert - אינדקס עסקי B2B
בטיפולנט - אינדקס מטפלים מוסמכים
אינדקסים של עסקים מקומיים (בידקו אם קיים אינדקס כזה של האזור, המועצה או הישוב שלכם)
...ועוד רבים אחרים - חפשו את התחום שלכם בגוגל!
יתרונות של אינדקסים מקצועיים
עלות נמוכה (בדרך כלל)
הקמה מהירה ללא תלות באנשי מקצוע
קידום אורגני בגוגל - לפחות בהתחלה תוצאות מתוך אינדקס קיים יופיעו בחיפוש הרבה לפני האתר שלך
מקל על מציאת מידע בסיסי כמו שעות פתיחה או מיקום
רלוונטיות - מי שנכנס לאינדקס הוא בדיוק הקהל שאליו העסק שלך פונה
אפשרות לאסוף חוות דעת של לקוחות
חסרונות של אינדקסים מקצועיים
אתם רק האורחים - בדומה לרשתות החברתיות, מדובר בנכס שהוא לא בבעלותכם, ולכן פחות מתאים כנכס עיקרי או יחיד
נראות מיושנת - לא תמיד העיצוב של האינדקס עושה חסד עם העסק שלכם
מה חשוב לדעת?
הכי חשוב - לבדוק בשבע עיניים את מודל המנוי: האם מדובר במחיר קבוע, תשלום פר ליד, או תשלום באחוזים מעסקה שנסגרה? מנוי שאפשר לעצור בכל רגע או התחייבות לטווח ארוך? מחיר סמלי קבוע יכול להיות משתלם וכך גם אחוז מעסקה שנסגרה, אבל תשלום פר ליד עלול להתגלות כמשאבת כסף - התשלום יכול להצטבר לסכומים עצומים, במיוחד אם הוא מגיע עם התחייבות ממושכת.
לא בכל תחום אנשים באמת משתמשים באינדקס: כדאי לבדוק אם אנשים שמחפשים את השירות שלכם בכלל יודעים שהאינדקס קיים, במיוחד אם הפרסום בו כרוך בתשלום יותר מסמלי.
איזה נכסים דיגיטליים מתאימים לעסק שלך?
כלל אצבע: ככל שהעסק שלך יותר צעיר ופחות מגובש, כדאי לבחור נכסים דיגיטליים שכרוכים בפחות השקעה - לא רק של כסף אלא גם זמן ומאמץ. הנה הטיפים שלי לבחירת הנכסים הדיגיטליים הנכונים עבורך:
לכל עסק, גם חדש מהניילונים, כדאי להתחיל מלעשות וי על כל האופציות הזולות והבסיסיות: כרטיס ביקור דיגיטלי (או וואטסאפ עסקי), לינקטרי, גוגל ביזנס, ואם רלוונטי, גם כרטיס באינדקס מקצועי.
רף הכניסה לרשתות חברתיות הוא מאד נמוך וגם שם אפשר להתחיל פעילות מהיום הראשון של העסק ובלי השקעה כספית - אבל כן צריך לקחת בחשבון השקעה לא מבוטלת של זמן ביצירת תוכן, העלאה לרשת, ושיח עם הגולשים, ולעשות שיעורי בית כדי להבטיח שהזמן הזה יושקע ברשת שהקהל שלך נמצא בה והיא מאפשרת לך להביא לידי ביטוי את החוזקות שלך.
דף נחיתה הוא נכס שכבר מצריך השקעה יותר משמעותית מבחינת תכנון ולרוב גם עלויות; למרות שאפשר למצוא פתרונות להקמת דפי נחיתה עצמאית, גם הנראות של הדף וגם התוכן משחקים תפקיד משמעותי, וכדאי מאד להתחיל להעזר באנשי מקצוע כדי למטב אותם - במיוחד אם רוצים שלקוחות יבצעו בו רכישות.
אתר אינטרנט - כן או לא ומתי? למרות שהרבה לקוחות מתחילים את מסע הלקוח שלהם ברשתות החברתיות ומוצאים אותך שם, לא תמיד 2-3 הפוסטים האחרונים שלך משקפים את המכלול של העסק שלך, ולא תמיד קל ללקוח להתרשם מכל מה שיש לך להציע, במיוחד אם יש לך עסק שמציע כמה סוגי שירותים (מי אמר סלאשרית?). לכן אתר אינטרנט הוא בסופו של יום הנכס הדיגיטלי החשוב והמרכזי ביותר של כל עסק; אבל אני ממליצה להקים אתר רק כשמתקיימים כמה תנאים:
יש לך אסטרטגיה שיווקית, בידול ומיתוג (או לפחות כיוון ראשוני)
יש לך תקציב מינימלי של 5000-10,000 ₪ לפחות
יש לך כמות גדולה של תוכן כתוב, או תכנית תוכן, לצורך הקידום האורגני
יש לך זמן וסבלנות לעשות שיעורי בית יסודיים
בחירת הרכב הנכסים הדיגיטליים הנכון לעסק שלך במגבלות התקציב היא חלק ממה שנעשה במסגרת תהליך ליווי עסקי; הכי טוב שנדבר :)
תגובות